Okręgowa Rada Aptekarska w Lublinie przypomina o obowiązku składania rocznego sprawozdania o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami w terminie do dnia 15 marca 2017 roku za poprzedni rok kalendarzowy.

Aktualności, Poniedziałek, 23 stycznia 2017

Kierownicy aptek
wszyscy

 

     Okręgowa  Rada Aptekarska w Lublinie przypomina, że  zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 1  i art. 76 ust. 1  ustawy  z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2013 nr 21 z późn. zm.), wytwórca  odpadów zobowiązany do prowadzenia  ewidencji odpadów ma obowiązek składania  rocznego sprawozdania o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami w terminie do dnia 15 marca 2017 roku za  poprzedni rok kalendarzowy  marszałkowi województwa  właściwemu ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania  przedsiębiorcy lub ze względu na miejsce wytwarzania, zbierania lub przetwarzania odpadów.

     Przez wytwórcę odpadów (zgodnie  z art. 3 ust. 1  pkt 32 cyt. ustawy o odpadach) rozumie się każdego, którego działalność lub bytowanie powoduje powstanie odpadów oraz każdego, kto przeprowadza wstępną obróbkę, mieszanie lub inne działania powodujące zmianę charakteru lub składu tych odpadów(..)

     Zbiorcze zestawienie danych o odpadach należy sporządzić na dotychczasowych wzorach formularzy  stanowiących załącznik do rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie zakresu informacji oraz wzoru formularzy służących do sporządzania i przekazywania zbiorczych zestawień danych o odpadach (Dz.U. Nr 249, poz. 1674). 

     Jeżeli podmiot zobowiązany do przekazywania danych o odpadach nie wykonuje tego obowiązku albo wykonuje go nieterminowo lub niezgodnie ze stanem rzeczywistym, podlega karze.

 

Roczne sprawozdanie o wytwarzanych odpadach  należy kierować na adres

Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego 
Departament Rolnictwa  i Środowiska

ul. Grottgera 4
20-029 Lublin

     W przypadku składania sprawozdań osobiście należy odebrać potwierdzenie przyjęcia na drugim egzemplarzu lub  odpisie (kopii) sprawozdania, w przypadku zaś przekazywania   za pośrednictwem poczty należy dokonywać przesyłki za  potwierdzeniem nadania  (dowód  złożenia lub nadania winien być przechowywany u przedsiębiorcy).  

     Jednocześnie przypominamy, aby w przypadku zaprzestania działalności (likwidacji apteki) poinformować o tym fakcie Urząd Marszałkowski  na wyżej wskazany adres.

 

Prezes 
Okręgowej Rady Aptekarskiej
w Lublinie

mgr farm. Tomasz Barszcz

 

Poniżej ↓ załączniki dot.  sprawozdania o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu odpadami - do pobrania (format doc.)

 

1. Zbiorcze zestawienie danych o odpadach ⇐ więcj (format doc.)

2. Objaśnienia do sprawozdania o odpadach ⇐ więcj (format doc.)

3. Katalog kodów ⇐ więcj (format doc.)

 

 

 

 

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej
Rozumiem